Metal Gear – Son Halka

metalgearsolidvthephantompain

Metal Gear Destanının son halkası olacak Metal Gear Solid V: The Phantom Pain 2015’de piyasaya çıkacak. O zamana kadar nasıl sabredeceğim derken, neyse ki bazı demo ve fragmanları şimdilerde net’e sürüldü ve biraz olsun görüntülerle avunabildik. Elbette şimdilik hikayenin sadece kaba hatları bilinmekle birlikte, ve videolarda sadece bazı eski ve yeni karakterlerin fiyakalı tasarımları arz-ı endam etmekte. Belli ki, destanın son halkası diye, Kojima ambalaj ve görsellikte işi oldukça sıkı tutmuş, umarım hikaye/senaryo bazında da aynı çizgide devam eder, ve tatmin edici bir final ile destanı tamamlarız. … O nedenle şimdilik nete sürülmüş videoları ve hikayenin giriş kısmını yazacağım. Ayrıca takip etmekte zorlanmayınız diye de tüm destanın kronolojisini de hemen aşağıda sunuyorum. 2015’de asıl oyun piyasaya çıktığında zaten tanıtımını yaparım. * destanın ayrıntılı olayları için aşağıdaki başlıklara yada buraya <Metal Gear Efsanesi> tıklamanız yada yeterli.

Metal Gear Solid 3: Snake Eater (1964)
Metal Gear Solid: Portable Ops (1970)
Metal Gear Solid: Peace Walker (1974)
Metal Gear Solid V: Ground Zeroes (1975)
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain (1984)
Metal Gear (1995)
Metal Gear 2: Solid Snake (1999)
Metal Gear; Ghost Babel (~ 2000) *
Metal Gear Solid (The Twin Snakes) (2005)
Metal Gear Solid: Philanthropy (2007) – Film *
Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty (2007/2009)
Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots (2014)
Metal Gear Rising: Revengeance (2018) *

* ana destandan kopuk olan maceralar !!

Ground Zeroes (1975) macerasındaki pusu nedeniyle BigBoss ağır yaralanmış ve uzun sürecek bir komaya yatmıştı. Sonunda bir şekilde bir hastanede uyanan kahramanımız, sol kolunun olmadığını ve 9 senelik komada olduğunu öğrenir. Daha sonra hastanedeyken, yüzü tamamen sargılar içinde olan ve BigBoss’un bir tanıdığı olduğunu iddaa eden İsmail adında esrarengiz bir hasta ile tanışır. BigBoss senelerce komada olduğu için formdan oldukça düşmüş ve kasları aşırı derecede zayıflamıştır. Ama neyse ki, İsmail’in enjekte ettiği özel bir iğne ile bir nebze olsun hareket edebilir duruma gelir ve (yılan gibi sürünerek de olsa) hastaneden çıkmaya çalışır. O sırada ise hastane, esrarengiz bir saldırı altındadır, ve kaçmaya çalışırlarken türlü tuhaf figürlerle karşılaşırlar. Sonunda İsmail ile birlikte hastane ambulansına atlayan BigBoss, yolculuklarına başladıktan hemen sonra kaza geçirirler. Neyse ki, eski rakibi (ama yeni dostu olacak) Ocelot tarafından kurtarılacak olan BigBoss, en sonunda onunla birlikte Afganistan’a doğru yola çıkarlar.

Diamond DogsAfganistan’ın sovyet kontrolü altında olan bir bölgesine varan BigBoss, Ocelot sayesinde öğrenir ki, can dostu ve yoldaşı Miller burada ki bir kampta esir tutuluyordur ve onu kurtarması için kısıtlı bir süresi vardır. Bunun üzerine hemen aksiyona atılan BigBoss, Miller’ı kurtarır; ve Miller, Ocelot ve kendisinin başını çektiği Elmas Köpekler örgütü ile birlikte, kendilerine o hain pusuyu kuranlardan intikam almaya girişirler…. ve olaylar girişir …

Daha evvelden yazdığım gibi, bu oyun aslında Metal Gear kronolojisinde önceki maceralarla sonraki maceraları bağlayan bir bağlantı halkasıdır ve aslında efsane asker BigBoss’un Düşmüş bir efsaneye, yani kötü adama dönüş sürecini anlatır. Henüz bu hikayenin tam anlamıyla tüm ayrıntılarını bilemediğimiz için spekülasyon yapmayım, ama net’deki ön demo ve videolardan gördüğüm kadarıyla bizi gerçekten dolu dolu, yanar döner bir macera bekliyor…

Bu arada hazır yeri gelmişken, bu son MG oyunu ile ilgili bazı yeniliklerden bahsetmek istiyorum (Elbette bu yenilikler belki oyun piyasasında çok da yeni olmasada MG içinde görmek oldukça yeni). Oyunda, daha evvel ki MG oyunlarında görmediğimiz oyuncunun sanal bir dünyayı serbestçe dolaşabildiği Serbest bir Dünya tasarlanmış, ve oyuncunun kullanabileceği saklanma taktikleri ve seyahat araçları çeşitlenmiş. Ayrıca oyunda hava durumu sabit kalmıyor, random bir şekilde değişebiliyor, ve oyun boyunca tek tip aksiyonlara yönlendirilmek yerine Strateji Serbestliği de sağlanmış. Mesela düşman üssüne yaklaşırken, eğer bir kum fırtınasına denk gelirsek, bunu avantaj olarak kullanabiliriz. Ayrıca BigBoss’un özel askeri harekatları sırasında etrafta topladığı bilimum lojistik ve ıvırzıvırı, denizin açıklarında konuşlanmış ana-üssüne komik bir tarz’da yollayarak, karargahımızın kapasitesini ve şemalini değiştirebiliyoruz; Böylelikle (simcity oyunlarına benzer) her oyun ve her oyuncuya göre özel bir karargah mimarisi ortaya çıkarak oyunun esnekliği ve tekrar tekrar oynanabilirliği artıyor. Ve bahsedilmeye değer son özellik ise gerçekçi zaman akışı; yani Oyun içinde zaman gerçekten akıyor. Hatta dilersek zamanın hızlı yada yavaş akmasını da ayarlayabiliriz. Bunun yararı, mesela; düşman üssüne gündüz vakti aydınlıkta varmış, fakat baskın yapmak için gece karanlığını tercih edersek, basitçe bir phantom cigar yakarak zamanı hızlandırıp hemen gece olmasını sağlayabiliriz.

Son olarak, ön videolar ve resimlerde gördüğüm karakter tasarımlarını oldukça beğendiğimi belirtmek isterim, mesela en yeni karakterlerden olan ve Bigboss’a keskin nişancılığı ile assist yapan Quiet (Sessiz) karakteri. Yalnız en favorim Ocelot’un tipi olmuş (bkz, ressim). Bilen bilir, şu ana kadar ki MG oyunlarında, Ocelot’u ya çok genç yada çok ihtiyar haldeyken görmüştük. Bu oyunda ise Ocelot tam anlamıyla ayarında (40 yaşında), hatta en yakışıklı çağında diyebiliriz. Videolarda gördüğümüz kadarıyla onu tüm oyun boyunca, kovboy elbiseleriyle görecek gibiyiz (ki, Ocelot’un Spagetti Western Hayranı olduğunu söylemiştim). Zaten Afganistan’ın, Amerika’daki vahşi batı atmosferi ile benzeşmesi, onun bu takıntısına cuk oturmuş…. Ayrıca aslında bahsede bileceğim daha bir çok ayrıntı püsür var (mesela Solid ve Liquid‘in çocukluk hallerinin karşımıza çıkacağına dair söylentiler var), ama bunlar için asıl oyunun çıkmasını bekliyorum. Umarım çok bekletmezler.

Kaynaklar; metalgear/wiki/Metal_Gear_Solid_V:_The_Phantom_Painkonami.jp/mgs5

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s