Submachine 9 – Tapınak

Karmic FountainEğer bu blog’un sadık takipçilerindenseniz, Submachine efsanesine (Lüten tıklayın, güncellendi !) mutlaka aşinasınız demektir. Yinede bilmeyenler için özetlersek, Mateusz Skutnik tarafından yaratılan bu oyun serisinde, bulmacalarla dolu bir labirentte uyanıyoruz, ve “point-click” tarzı bu bulmacaları çözüp içinde bulunduğumuz mistik labirentten çıkmaya çalışıyoruz. Şu ana kadar yan oyularla birlikte 12 oyunu olan bu seriye, geçen haftalarda Submachine 9’da katıldı. Duyumlara göre bu oyun serinin sondan ikinci oyunu olmaktaymış, ve Skutnik, Submachine 10 – The End ile seriye nokta koymayı düşünmekteymiş. Ne yazık ki her güzel şeyin bir sonu var ! O nedenle bu güzellikleri hemencecik tüketmek yerine, sindire sindire tadını çıkarmak en iyisi olacaktır. Şimdi gelin Submachine 9 – the Themple (Tapınak)’ın analizine;

Oyun ilk açıldığında kendimizi bir tür balkon-bahçesinde buluyoruz. Derhal etrafı kuloçan edip, gerekli olacak aletleri toplayıp bazı lokasyonları açtıktan sonra, oyunun “Piramit” safhasına geçiyoruz. Açıkçası en çok zorlanacağımız bölüm burası sayılabilir. Eğer yılmadan bulmacaları çözmeyi başarabilirsek, bu sefer Primitin tabanında yer alıp son aşama olan “Tapınak” a ulaşabiliyoruz. Aslında tapınaktan çok bir tür mezar sayılır buraları, kimin mezarları diye sorarsanızda, önceki oyunları gösterir susarım ;).

Oyunun atmosferine gelirsek; her zamanki gibi karşık bir atmosfer kullanılmış. Submachine’nin ana teması mistik olmasıdır ve bu mistizim atmosferi, bilim kurgu öğelerinden tutunda Dünya’da gelmiş geçmiş her tür antik miti baz alınarak yaratılır. Bu seferki karışım ise; Antik Mısır ve Hinduizm mistizim’i olmuş; Priamit ve içindeki bazı semboller direk antik mısır’ı çağrıştırıyor, ve özellikle bahçe-balkon ‘daki şeylere atıflar ve tapınaktaki heykeller direk Hinduizm mistizimi olmuş. Ve her zaman ki gibi tüm bu öğeler hoş bir estetik tarzlar yorumlanarak, hem göze, hem zekaya hitap eden kaliteli bir iş çıkmış.

Eğer submachine oyunlarını daha önce hiç oynamamış iseniz, zorluk seviyesi yıldıracak düzeyde gelebilir. Ya internette hazır çözümlere bakarak ilerleyebilirsiniz, yada önceki oyunlarda ısınma turu atıp daha sonra bu oyuna geçebilirsiniz. Aslında Submachine oyunlarının sıkı takipçileri için bile oldukça zorlayacak düzeyde bulmacalar serpiştirilmiş bu sefer. Sanırım Skutnik gider ayak zorluk seviyesini arttırarak seriyi kapatacak. Gerçi fanlar bundan hiçde şikayetçi değil; zira daha önce bahsettiğim gibi, eğer oyun çok kolay olsaydı çabuk tüketilirdi. Ama bu şekilde, fanları hem eğlendirip hem oyalayarak, oyun daha uzun süre hazmedilebiliyor.

Zamanınız varsa bu oyunu ve elbetteki serinin diğer oyunlarını mutlaka deneyimleyin derim. İyi eğlenceler ^_^ !

Kaynaklar; http://submachine.wikia.com/wiki/Submachine_9:_The_Temple

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s