Alt Yazılarım ve Notlar

work for free

Bilmiyorum kaç kişi fark eder de okur, yada yararlanır, ama bunca zamandır hazırladığım tüm altyazıları tek bir pakettede size sunup şu paylaşım işini tek seferde halletmek isterim.

Tüm Altyazılarım

Tüm Altyazılarım.rar; Tek seferde hepsini indirmek için bu linki tıklayın. Açılan sayfada, sol üst köşedeki “File” ı tıklayıp açılan menüden “Download”‘ı seçin, ve böylece Tüm Altyazılarım.rar dosyasını indirin !

Aynı altyazılar http://www.opensubtitles.org/tr adresinde de yüklüdür.

Ayrıca bazı kullanıcı notu ekleyim; SB Altyazı Koleksiyonu klasörü içinde bazı altyazılar 2 kere yüklenmiş gibi gözükmektedir. Bunun Sebebi o filmin 2 farklı versiyonu olduğu için 2 farklı senkronda altyazı hazırlamak zorunda kalmamdır. Bunlar;

  • Death Duel (1977) C. → Kanton Düblajlı için yapılan altyazı ilen, Death Duel (1977) M. ise Mandarin dublajlı için yapılan altyazıdır. Her nekadar aslında bu filmin Türkçe Dublajı olmasına rağmen, ve Ayrıca Mandarin ve Kanton versiyonu arasında 2-3 saniye kayma var olsa da, ben filmi çok sevdiğim için gene de 2 versiyon için altyazı hazırladım.
  • Magic Blade (1976) old – Cambaz Kılıç eski versiyona göre hazırlanan altyazı iken Magic Blade (1976) remastered, adı üstünden bu filmin remastered edilmiş versiyonu için hazırlanmıştır. Her 2 versiyon arasında büyük senkron farklılıkları vardır. O nedenle hangi versiyon olduğuna dikkat edin.

Tanıtımını yaptığım tüm filmlerin kendi yaptığım altyazılarını yükledim. Tanıtımı olmayanların ki, ilerleyen zamanda gelecektir.

Bundan başka diğer bir kaç filmde de bazı senkron kaymaları olabilir. Bunun sebebi bu altyazıları sadece belli bir versiyon için hazılanmış olmasıdır. Mesela Mandarin versiyonuna göre hazırladığım Kanton versiyona uymayabilir ve üstelik film “remastered” olmuşsa o zaman çok fazla kayma görülebilir. Çok fazla film olduğu için Death Duel ve Magic Blade’de yaptığım çeşitlemeyi her filme yapmaya vaktim yok. Eğer altyazılarda senkron bozukluğu varsa bana mesaj atın.

Bu arada hem Altyazı maratonum hemde sonra genel ülke meseleleri ile ilgili biraz iç dökmek isterim. Belki beni takip eden bazıları fark etmiştir, tüm bu altyazıları tamamen gönülle, zevkle ve hiç bir maddi kazanç ummadan, tamamen bir amme hizmeti gibi yaptım. Zaman darlığımdan ötürü (çünkü hobime tam mesai harcayamam), sadece çok sevdiğim filmlere altyazı hazırladım; yani bu türde altyazısını hala yapmadığım filmler varsa ya onları çok sevmediğim için yada zaman bulamadığım içindir.

Böyle amatör bir hevesle hazırladığım Türkçe Altyazıları hep turkcealtyazi.org sitesine Chu Liu Hsiang takma adı altında yükler, ve paylaşırdım; maksat emeğim boşa gitmesin, paylaşım olsun ve millet yararlansın (Bu arada Chu Liu Hsiang adını seçmemin sebebi, altyazısını hazırladığım ilk filmin Chu Liu Hsiang -Clans of Intrigue (1977) olmasıdır). Ama bu gönülle yaptığım paylaşımım bile nedense (ya kıskançlık yada çapsızlıktan) bilimum kişilerce çok görüldü. Ve kalkıp paylaşımlarım engellenmeye başlandı. Evet, inanılmaz bir şey, ama bedava hazırlayıp yüklediğim altyazıların neredeyse yarısı çok saçma bir sebeple o siteden kaldırılıp, paylaşımı engellendi.

Zaten o sitenin adminlerince sürekli maruz kaldığım haksız, mantıksız ve ayrımcı davranışlardan ötürü zorla sabrediyordum ve sonunda resmen küfrederek oradan ayrıldım. Çünkü altyazılarımı bana haber vermeden ve herhangi bir uyarı yapmadan silmeye başlamaları bardağı taşırdı. Soruncada (ki sormasam söyleyecekleri yok, ayrıca sitenin herhangi bir yerinde de uyarı yazısı da yoktu) filmlerin izleme linklerini (filmlerin bazıları youtube da bazılarıda torrentde yüklü, basit bir google araması ile kolaylıkla bulunabilecek linkleri) vermemmiş. Zaten silme sebepleri yeterince saçma olsada, silme biçimleri ve kaba davranışları beni oldukça irrite etti. Mesela “neden silerken uyarı yapmıyorsunuz, haber vermiyorsunuz ?” diye sorduğumda bana “güya” uyarı yapıldığı, ve sanki benim o uyarıyı göremediğim kabaca söylendi. Halbuki onların uyarı yaptık dedikleri yere gidip baktığımda kesinlikle hiç de öyle bir uyarı falan yoktu. Yani ya resmen yalan söylediler, ya beyinleri okumamı umuyorlardı, yada birbirlerinden o kadar habersizler ki, içlerinden birisinin yapması gerekip unuttuğu bir uyarıdan mesul olmam bekleniyordu.

Şimdi şunu iyi bilelim (Çünkü hemen heryerde olan ve esas kargaşayı yaratan şey bu); insanları kurallara uymamakla suçlamadan önce, o sözde uyulmayan kuralların ne olduğu çok açık bir şekilde yazmak ve ilan etmek gerekir, hatta mümkünse çok önceden ilan etmek gerekir. Eğer kafamızdan o an bir kural uydurup, ve üstelik hiç bir yere yazmadan ilan etmeden, sadece çok az kişinin sadece ezbere bildiği kurala uymadığı için insanları suçlarsak, gerçekten büyük densizlik yapmış oluruz. O sitede, altyazı yüklenen sayfada, 10 kisur madde de altyazı yükleme kuralları yazılı olur; ve o kurallar arasında filmlerin izleme linklerini vermeyin denmiyordu (en azından ben yükleme yaparken öyleydi, ama hala değiştirmedilerse gerçekten her küfre layıklar). Ayrıca ben o siteye neredeyse 1 senedir izleme linkli olarak altyazı yüklüyorum. Ve o son olaya kadar bir şey olmamıştı. Yani demem o ki, o “kuralı” o an kafalarından uydurup, sonra sadece kendilerinin bildiği kurallara uymadığım için güya beni cezalandırmak istediler.

Bende adamlara küfrettim, Aslında tam da bildiğiniz anlamda küfür değildi bu. Hatalarını yüzlerine vurmam onlara büyük bir küfür etkisi yarattı zaten, yani bir anlamda bu isyankarlığım onlara küfür oldu. Ayrıca sadece kafalarından habersiz kural uydurmuyorlar, filmlerin tanıtımlarını da kafalarından attıklarını birebir şahit oldum: mesela alakasız filme alakısız afişler mi olur (adamlar direk imdb sitesinden kopyaladıkları için ordaki hatalarıda birebir kopyalıyorlar), yada filmin konusuyla hiç alakası olmayan bir film özeti yazmaları olsun; kısacası o sitede nerdeyse bir çok şey kafadan atma. Elbette sonuçta site onların, ve çöplüklerindeki herşeyi, kuralları bile kafadan atıp, istedikleri herşeyi silip karalayabilirler ……. (Aynen şu an ki hükümetin yaptığı gibi…. he ehe… bu arada hükümet eleştirisinide aradan çıkartıp tüm gıcıkları tek sefer de halledeyim dedim. Zaten sorsan bunlar da güya hükümet karşıtı solcu aydın geçinir, ama sonra, şu anki hükümetin yaptığı gibi kafalarından kendi çarpık mantıklarıyla bir şeyler uydurup güçleri yetebildiğine dayatmaya çalışırlar …. ama mesele öyle sadece işkembeden iktidara karşı çıkmak olamamalı, asıl erdem iktidar olduktan sonra bile gerçekten adaletli olabilmekte …. ama hep görüldüğü gibi dünün mazlumları bugünün zalimleri oluyor hep; en çok ezilen fırsat bulunca en çok ezen oluveriyor… o nedenle bir “bilimci” gibi tarafsız kalıp bu olayları uzaktan gözlemlemeyi tercih ediyorum… ama unutmamalı ki bu dünya Sultan Süleyman’a bile kalmadı… neyse, konu derinleşir burda,  şimdi olaylar bu kadar sıcakken bir şeyler yazmanın anlamı yok ve kimin kim olduğu kimin haklı olduğu tabak gibi ortada zaten.. ama özetle benim asıl demek istediğim; Evet şu anki otorite haksız ve aşırı güçten şımarmış durumda, ama zaman zaman hatta bir kere güç elde edince, en “aydın” geçinen tipler bile aynen şu an eleştirilen otorite gibi dediğim dedikçilikle etrafına kabadayılık yapmaya başlıyor. Victor Hugo’nun dediği gibi “iyi olmak kolaydır zor olan adil olmaktır …) Ayrıca bu tür küçük insanların otorite hevesi sadece kendi önemsiz sınırları içinde geçerli (Aynen Youtube’un bazı filmleri kendi bünyesinde yasaklayıp, o yasaklanan filmlerin youtube hariç heryerde kolaylıkla seyredilebilir olması gibi).  Ve onların bu hataları yüzlerine vuruldukça, onlarda giderek saldırganlaşıp gene gücü yetebildiklerine kötülük yapacaklardır. Anlaşılacağı gibi bu aslında çok genel bir sorun, dünyanın hemen her yerinde var, ve herkes gücü yetebildiğine kabadayılık yapıp küçük egolarını rahatlatmaya çalışıyor. Ne yazık ki herkes tutuğuna … o nedenle bende o tür insanların kapsama alanından derhal çıkıyorum ! Aynen o siteden derhal ayrılmam gibi !

Halbuki, güya o sitenin kuruluş amacı Türkçe altyazıların paylaşılması olmalıydı. Ama herifler daha kendi sitelerinin amacına ters düşerek, ve saçma sapan sebepler uydurarak paylaşıma kendileri köstek oluyorlar. Ama dediğim gibi boruları sadece kendi çöplüğünde ötüyor, Ve dünyanın geri kalanı ile kıyasla bu içinde yaşamayı tercih ettikleri çöplük gerçekten çok küçük ve zavallı.

Kısacası, bu haksız ve kompleksli davranışlarına gerçekten çok sinirlenerek o siteye bir daha yükleme yapmama kararı aldım ve ayrıldım. Onlarda arkamdan banlamışlar beni. Dedim ya, zaten oraya bir daha yükleme yapmayı düşünmüyorum, olduğu gibi hesabımı ve yüklediğim diğer tüm altyazıları da silmeleri gerekirdi, ama gene dediğim gibi adamlarda mantık yok, densizler işte. Hem altyazılarımı beğenmiyorlar (ki tek beğenmeyen onlar, altyazılarımı kullanan hiç bir sinema severden olumsuz eleştiri almadım) hemde hesabımı ve altyazılarımı silmelerini söylememe rağmen silmiyorlar.

İşte öyleyken böyle, tam bir meyve veren ağacı taşlarlar vakası. Kendi emeğimle hazırladığım tüm altyazıların bulunabilecekleri linkleri yukarda verdim. Özellikle kendi özel paylaşımım dışında, onları daha global ve açık bir siteye de yükledim. Bu site öbüründen çok daha kullanışlı; mesela üye olmadan yükleme yapabiliyorum ve yükleyeceğim altyazıları illa bir “rar” dosyası içine sıkıştırmak zorunda olmadan direk *.srt olarak yüklüyorum. En harika özelliği ise, insanların yüklediklerine bilir bilmez, bakmadan etmeden, kompleksli bir görüşle not veren kompleksli site yöneticilerinin olmaması. Yani altyazıları oradan teker teker indirebilir, yada yukarıdan toplu halde çekebilirsiniz. Seçim sizin ! İşte Gördüğünüz gibi ben her şeye rağmen özgür paylaşımımı yapabiliyorum ^_^ …

Not; Altyazıları artık anonim olarak yükleyeceğim. Belki fark etmişsinizdir, ben diğer altyazı çevirmenleri gibi megolomanyak takılıp Altyazı dosyası içine ismimi felan yazmıyorum. Çünkü gerçekten kimin umrunda ki bu. Zaten benim altyazılarım bir nevi bağış gibi, ve bu tür bağışlarda mütevazi ve anonim olmak daha sevap ;). …

Son not; Bu blog’un teması hobilerim olduğundan ve postları yaklaşık 10 gün evvelden hazırladığım için, şimdiye kadar gezi parkı protestoları ile ilgili herhangi bir şey yazmadım. Ama dediğim gibi herşey yeterince tabak gibi ortada, ve ayriyeten benimde bir şeyler yazmama gerçekten hiç gerek yok; çünkü gün çene çalma değil eylem günüdür ! Umarım aşırı güçten ve dalkavuklardan şımarmış olanlar bu keçi inadını bırakır ve doğru yolu bulur.

3 thoughts on “Alt Yazılarım ve Notlar

    • En yukarda Tüm Altyazılarım.rar diye bir link ekledim. Ordaki yönergeleri izlersen tek seferde hepsini indirebilirsin !

Leave a Reply

