Hiten Mitsurugi-ryū

Hiten Mitsurugi-ryū (飛天御剣流, Cennetin hükmü kılıç stili!!),  tek bir silahşörün (yada samurayın) çok sayıda rakibini tek seferde yenmesini sağlamak için geliştirilmiş Sengoku döneminden antik bir kenjutsu kılıç tekniğidir. Bu kılıç tekniğini kullanan kişinin, aynı anda insanüstü bir hıza (Shinsoku), atikliğe ve keskin bir güdüme sahip olması gerekir. Silahşör, mümkün olan en az efor ile rakiplerin her türlü saldırısından kaçınabilmek için gözlem tabanlı sağ-görüye; ve gene mümkün olan en az efor ile onları, ıskaladıkları anlık vuruşlarda vuracak (yani kesecek) en mükemmel pozisyonda yakalama yeteneğine sahiptir. Ayrıca teknikte vurgulanan 2 adımlı saldırı ile düşmanların iyice katledilmesi garantiye alınır.

Tekniğin bu muazzam gücüne rağmen, Hiten Mitsurugi-ryū dövüş dünyasının bir tür günah keçisidir, çünkü sağladığı mutlak güç ve zafer yüzünden tekniği uygulayana büyük sorumluluklar yükler. Hiten Mitsurugi-ryū hamlelerini uygulamayı gerektiren engin güç ve enerji kullanıcının bedeninde gergin bir yay (yada patlamaya hazır bir bomba) gibi toplanır. Bir takım fiziksel ve ruhsal eğitimle bu gücün yan etkileri durdurulabilir, ama eğer kişi bu konuda yeterli eğitim almazsa bu muazzam güç yetersiz yada kötü niyetli kişilerin ellerinde fazlasıyla yıkıcı olabilir.

Amakakeru Ryu No Hirameki - Prelim

Hiten Mitsurugi-ryū, bu nedenle tarih boyunca çok az insan tarafından öğrenilmiş, ve hep sadece bir ustadan bir öğrencisine miras kalacak şekilde geçmiştir. Bu şekilde tam 14 nesil boyunca, tam 14 usta çıkarmıştır. Efsaneye göre tekniğin ilk ustası Hiko Seijūrō adında bir silahşördü. Daha sonra her yeni nesil bu tekniği öğrendikten sonra Hiko Seijūrō ismini bir ünvan gibi devraldı, ve Hiko Seijūrō I, Hiko Seijūrō II …ve Hiko Seijūrō XIII e kadar böyle devam etti. Birgün Hiko Seijūrō XIII tesadüfen geçerken, saldırıya uğramış bir yolcu kervanında öldürülmekten son anda kurtardığı Himura adındaki bir çocuğu öğrencisi olarak alarak, onu 14. Nesil Hiko Seijūrō olarak yetiştirmeye başladı. Ama gelişip 14. nesil Hiten Mitsurugi-ryū ustası olan Himura Kenshin bu ünvanı kabul etmedi, ve ayrıca tekniğin kötü ellere geçmesinden çekinerek, Hiten Mitsurugi-ryū’yu sonraki nesillere de aktarmadı. Eskiden, Hitokiri Battōsai adında acımasız bir katil olduğu zamanlarda savaşın ve ham gücün acıya daha çok acı katmaktan başka bir şeye yaramadığını anlayıp, bu kanlı hayatı değiştiren ve kendisine Himura Kenshin adını alan Himura’ya göre kılıç ve dövüş sanatları sadece insanları korumak için kullanılmalı ama asla acılara sebep olamalıdır. Yalnız kişiye bir tür kitlesel katliam tekniği öğreten Hiten Mitsurugi-ryū’u barışçıl amaçlarla kullanmak çok çetrefilli olabileceğinden, Himura’ya göre onu sonraki nesillere aktarmak gereksizdi. Ayrıca Himura, Hiten Mitsurugi-ryū’yi olabildiğince zararsız hale getirmek için Sakabatō denen ters ağızlı bir tür katana kullanarak hamle ve ataklarını uygulardı.

Bu teknik aslında Rurouni Kenshin adlı bir manga hikayesinde yaratılan hayali bir tekniktir (Ayrıca ülkemizde Samurai-X adında çizgi filmi TV’lerde gösterilmişti). Ama tekniğin tanımlamasında ki bu mükemmel kılıç stili, bir nevi teoride doğrudur ve aslında matematikte ulaşılması neredeyse imkansız varsayımlara benzer; mesela mükemmel küreyi tanımlayabilir yada varsayabiliriz ama pratikte asla yapamayız, gibi.

Her ne kadar, teknikteki hamle ve atakları görsel meteryal olmadan tanımlamak zor olsa da, ben elimden geleni yapıp çevirmeye çalıştım. Zaten okuduğunuzda anlayacaksınız ki, tekniğin bel kemiği, tüm hamle ve atakları Shinsoku denen insanüstü hızda uygulamak. Daha fazla bilgi ve Görsel meteryal için manga yada animesi bulmanızı, hatta yakın zamanda çevrilmiş filmini izlemenizi tavsiye ederim.

Şimdi Kılıç tekniğindeki temel hamle ve atakları tanıtmaya çalışacağım;

Ryūtsuisen \龍槌閃, Ani ejder çekici) – Rakibinden yüksek konumda olduğun sırada düşerken (mesela yüksek bir sıçrayış sırasında yada yüksekten atlarken), yer çekimini ve düşüşün moment kuvvetini 2 elle tuttuğun kılıcın kesme gücüne katarak, rakibe daha etkili vuruşlar yapabilmek.

Ryūtsuisen ● Zan (龍槌閃・惨, Ani ejder çekici; Felaket) – Ryūtsuisen’deki gibi başlanıyor, ama bu sefer kılıcı başa kesin saplayacak şekilde konumlandırıyoruz.

Ryūshōsen ‘龍翔閃, Ani Ejder Uçuşu) – Ryūtsuisen’nin tam tersi olarak, saldırı aşağıdan yukarı şekilde yapılır. Fazladan güç eklemek için, kişi serbest kolu ile kılıcın kör tarafından güç verip, yukarı zıplayabilir.

Ryūkansen (龍巻閃, Ani ejder sarması) – Genellikle saldırıya karşı atak olarak kullanılır; Kişi yan adım atarak rakibin önüne gelir ve tam bir çember çizerek onu geçer. Bu şekilde, momentum ve merkez kaç kuvvetini kılıcın vuruşuna ekleyerek, rakibin sırtına yada ensesine vuruşunu yapar.

Ryūkansen ● Tsumuji (龍巻閃・旋, Ani ejder sarması; Girdap) -Bu karşı saldırıdan çok direk saldırı hamlesidir. Daha öne doğru bir dönüş içerir, sanki bir torpidonun dönerek delmesi gibi.

Ryūkansen ● Kogarashi (龍巻閃・凩, Ani ejder sarması; Girdap rüzgarı) – Orijinal harekette yapılan tam çember dönme hareketi olmadan, olabildiğince hızlı ve durma uygun şekilde, kılıcı elin tersiyle (backhand) sallayıp tek seferde rakibi uzağa atacak bir patlama yapmak.

Ryūkansen ● Arashi (龍巻閃・嵐, Ani ejder sarması; Fırtına) – Orijinal hareketin bir varyasyonu şeklinde, bu sefer silahşör saldırısını yaparken tam bir perende atar.

Ryūtsuishōsen (龍槌翔閃, Ejder çekici ve ani uçuşu) – Basitçe Ryūtsuisen ve Ryūshōsen’nin bileşimidir. Bu hamle önce güçlü bir sıçrayışla başlar ve bu sıçrayışta ki güçle havada rakibe doğru Ryūshōsen hamlesi uygulanır, ve düşerken ise Ryūtsuisen yapılır. Diğer varyasyonunda, önce Ryūtsuisen (düşerken saldırı) ve sonra Ryūshōsen (sıçrarken saldırı) uygulanabilir.

Ryūsōsen (龍巣閃, Ani Ejder Yuvası) – Rakibe şiddetli bir atak yapılmasıdır. Bu hamleyi korkunç yapacak şey uygulayıcının kesmede ki salt hızıdır.

Ryūsōsen ● Garami (龍巣閃・咬, Ani ejder yuvası: Isırık) Aynı hamle ama bu sefer direk rakibin kafasına odaklı kesme var.

Doryūsen (土龍閃, Ani Toprak Ejderi) – Menzilli bir saldırdır; Silahşör, kılıcının menzili dışında kalan rakibine, yerdeki döküntüyü (toz, toprak ..vb) kılıcıyla şiddetli bir güçle süpürerek yollar.

Kuzuryūsen (九頭龍閃, Ani 9 Başlı Ejder) – Rakibin 9 hayati bölgesine Olağaüstü hızla ve güçle saldıran havalı bir hamledir. Kaçmak imkansızdır ve “neredeyse” durdurulamazdır; Hikayeye göre; bu hamleyi sadece diğer bir Hiten Mitsurugi-ryū ustası karşılayabilir. Bu nedenle, bu hamle ayrıca bir nevi veraset sınavı gibi kullanılır. Hiten Mitsurugi-ryū Ustası öğrencisine bu hamleyi uyguladığında, öğrencisi hamleyi engelleyebilirse, sınavı geçmiş ve sonraki Hiten Mitsurugi-ryū ustası olmaya hak kazanmış demektir; Engelleyemezse zaten ölecektir. Ayrıca Hamledeki “9 başlı Ejderin” gücü, hamleyi uygulayanın gücüne göre değişkenlik gösterebilir.

Hiten Mugen Zan (飛天無限斬, Uçan cennetin sınırsız kesişi) – İlk yani esas Hiko Seijūrō tarafından kullanılmış olan antik ama görünüşe göre unutulmuş bir hamledir. Hikayeye göre eşsiz bir gücün kesişi ile olağanüstü bir hızla hamle yapılır.

Battōjutsu (Kılıç Çekme) teknikleri;

Sōryūsen (双龍閃, Ani ikiz ejderler) -Basit bir Kılıç çekme saldırısı gibi gözükür, ama aslında Hiten Mitsurugi-ryū’nun ölümcül 2 adımlı kılıç çekme hamlesinin ilkidir. Çok Hızlı bir kılıç çekiş saldırısı ardından, kişi boş kılıç kınını da sanki kör bir kılıç gibi aynı kesiş rotasında sallar. Kılıç hedefi vurduktan sonra, ardından gelen bu kın hedefe çarparak ezici olan ikinci bir etki yapar; öyle ki kemikleri parçalayabilir. Ama, olaki, kılıç ıskalarsa, kının bu atağı güçlü bir sigorta olarak işlev görür; hem umulmadık sürpriz bir atak yaratır, hem de rakibin olası karşı atağını engelleyebilir.

Sōryūsen ● Ikazuchi (双龍閃・雷, Ani ikiz ejderler; Şimşek) – Sōryūsen’un kılıç kının içindeyken ki versiyonudur. İlk atak kınlı kılıçla yapılır, ve hedefle kontak olduğunda, Kılıç çekilip ikinci atak yapılır. Aslında bir nevi, önce kılıç sonra kınla atak yapan Sōryūsen’nın tersidir; Önce kınla sonra kılıçla atak yapılır. Sōryūsen Ikazuchi, ilk atağın yüksek oranda bloke olacağı öngörüldüğü durumlarda yada daha çok rakibi şaşırtma için kullanılır.

Hiryūsen (飛龍閃, Ani Uçan Ejder) ; Kişi bir eliyle içinde kılıç olan kını sıkıca tutarken yana doğru bir dönüş yapar, ve dönüşün sebep olduğu merkez kaç kuvveti ile kılıç kınından ok gibi fırlar, ve kişiye atak yapmasına izin verir. Bu teknikte ileri bir kontrol gerekir, çünkü çok fazla güç uygulanırsa kılıç kontrolsüz bir şekilde kınından fırlayıp hedefini şaşırabilir. Ayrıca normal Battōjutsu hamlesinde, bu ataktan sonra boş kın da sopa gibi dövüşte kullanılabilir.

Ryūmeisen (龍鳴閃, Ani Ejder haykırışı) – Bu, kılıcın olağan üstü bir hızla kınından çekilmesine dayanan alışılmadık bir tekniktir. Ataktaki hız ve güç, minyatür bir ses bombası yaratarak rakibin işitsel sinirlerini etkiler ve onu geçici bir şekilde sersemletir.

Amakakeru Ryū no Hirameki (天翔龍閃, İlahi Uçan Ejderin Işıltısı) – Hiten Mitsurugi-ryū’nın en esrarlı ve üstün atağıdır. Bu öyle bir güçlü Battōjutsu tekniğidir ki, sırrı, Hiten Mitsurugi-ryū’da ustalaşırken kişinin kendi hayatında ki önemli ya da önemsiz şeyleri keşfetmesinde yatar. Her ne kadar biçimi sıradan bir Battōjutsu (Kılıç çekme) atağına benzese de, Amakakeru Ryū no Hirameki oldukça farklıdır. Normal bir atakta kılıç bir taraftan kınından çekilirken, diğer tarafta ki ayak bir adım atar. Ama Amakakeru Ryū no Hirameki, bu atağa yarı çekişte, kının tarafındaki ayakla başka bir adım daha ekler. Aslında bu hamle, kının yanındaki ayağı serbest kılıç çekişi ve rotasının önüne koyar, ve kişiyi rakibinin kılıcına normalden daha çok yaklaştırarak tehlikeye atar; ama diğer yandan Kılıç çekme salınım gücünü ve hızını oldukça artırır. Bu hamlede ki ana fikir; başka bir şeyi koruma pahasına Kişi kendi hayatını yada bir uzvunu riske atıp kendi önemsizliğini kavrayarak, kendisini rakibin kılıcının menziline koyup hedefi ıskalamadan inanılmaz bir güçte ve olağan üstü bir hızda atak yapmasıdır. Ayrıca, Hiten Mitsurugi-ryū’nun diğer kılıç çekme hamleleri gibi, Amakakeru Ryū no Hirameki’de 2 adımlı bir hamle olmaktadır; Yani ilk hamle rakip tarafından anlaşılıp engellenirse, hemen ikinci saldırı etkisini bindirir. Kılıç çekimindeki muazzam güç havayı bile keser ve kılıcın kesiş doğrultusunda güçlü bir vakum yaratır. İlk salınım atağını savuşturup engelleyebilen rakip bu vakumun otomatikman hedefi olacak, ve onu acımasızca celladına yaklaştıracaktır. Bundan başka, Amakakeru Ryū no Hirameki’de uygulanan büyük miktardaki güçle, ıskalanmış savruluşlar bile kolayca Ryūkansen atağına dönüştürülebilir. Ve İkinci ataktaki vakumun çekiş gücüne ek olarak dönüşe eklenmiş momentum, her iki taraftan rakibi sıkıştırarak, sonunda da onu bir toz zerresi gibi savuşturabilir.

Karyūsen (渦龍閃, Ani Ejder Girdabı) ; Sersemletmek amaçlı yada uzaktaki rakiplere karşı, kılıcın bir bora rüzgarı yaratmasıdır. Önce Amakakeru Ryū No Hirameki duruşuyla başlanır. Sonra oldukça yükseğe sıçrayıp, serbest düşüşe geçilir. Kesin bir atakta kılıcın ivmeli bir şekilde çekilmesi için, Düşerken, bedeninin çoklu bir torkla dönmesi sağlanır. Bedenin dönmesinin yarattığı bu merkez kaç kuvveti rakibin her türlü saldırısını karşılar.

For english; kenshin.wikia.com/wiki/Hiten_Mitsurugi-ryu

Himura

2 thoughts on “Hiten Mitsurugi-ryū

  1. Bu yazı çok iyi oldu. Rurouni Kenshin Mangalarını önceden okumuş olsamda şu sıralar animelerini başlamıştım. Haftada bir iki bölüm izleyebilsemde bu derece derin arastırmalara girmemiştim. Yine harika iş çıkarttın. İyi ki varsın:)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s