Lucid (Lüsid) Rüya Görme Rehberi

3D_Art_-_Amber

* English sources; wiki/Lucid_dream, and wikihow.com/Lucid-Dream

Lüsid rüya veya berrak rüya, kişinin rüya gördüğü sırada, rüya gördüğünün farkında olması haline ve rüya gördüğünün bilincinde olduğu bu tür rüyalara verilen addır. Terim ilk kez Oxford Psikofizik Enstitüsü’nden parapsikolog Celia Green tarafından kullanılmıştır. Lüsid rüyaya önem veren bazı kişiler, bu şekilde rüyaları kontrol edebilip, mistik bir gelişme geçirmeyi amaçlarlar. Aslına bakılırsa, Lüsid rüyayı çekici kılan yegane şey, gerçek hayatta yapılamayan (yada yapmaya paramızın ve gücümüzün yetmediği) bazı şeylerin rüyalarda sanki gerçekmiş gibi yapılma ve yaşama şansı yakalamaktır.

Kimisi Lüsid rüyaları kendiliğinden çaba harcamadan görebilirken, kimisi ise bazı ilginç teknikler türeterek bu deneyimi yaşamaya çalışır. İşte aşağıda Lüsid rüya gördürebilen bazı teknikler. (Denemesi bedava :P)

  • Gün içinde “rüya görüyor muyum ?” diye kendinize sık sık sorun. Böylece farkındalığınızı geliştirin. Kimisi bunu yaparken Inception filminde olduğu gibi bazı totemler kullanır. Mesela o filmde Leonardo Dicaprio bir tür topaç kullanıyordu; eğer topacı çevirdiğinde hiç durmadan dönüyorsa rüyadaydı ama bir müddet sonra duruyorsa uyanık yani gerçek hayattaydı. Buna benzer bir şekilde bizde ya nesneleri yada “deneme eylemler” kullanarak rüyada olup olmadığımızı anlaya biliriz. Mesela zıplayın, rüyadaysanız zıplayışınız uçar gibi hatta sizi uçuracak şekilde olur, ama gerçek hayatta hemen yer çekimi devreye girer.
  • Bir rüya günlüğü tutun; Bu işi uyanır uyanmaz yaparsanız rüyalarınızı unutmadan kaydedebilirsiniz. Ayrıca bu tarz günlükler size rüyalarınızda sık karşılaştığını elementleri görme fırsatı verir. Böylece kendi rüyalarınızın karakteristiğini anlar ve kendinizi daha iyi tanıma olanağı bulursunuz. O nedenle rüya günlükleri tutup bunları periyodik bir şekilde okumaya çalışın.
  • Bilimsel çalışmalara göre, Lüsid rüya en çok sabahları kalkmadan bir kaç saat önce görülmekteymiş. Bunu bilerek kendimize bir Lüsid rüya ayarlayabiliriz ! Mesela gece uyumadan önce saati sabah çok erkene (5’e veya 6’a) ayarlayın. Böylece tam rüya görürken uyandığınız için rüyayı hatırlama olanağınız artacak, ayrıca rüya görme farkındalığınızı geliştirebileceksiniz.
  • Gün içinde uyanıkken meditasyon yapın. Hayatınızı tüm yönleriyle, uyanık ve rüya hayatı ile birlikte, gözden geçirin. Hayatınızda olan bitenleri gerçekten anlamaya çalışın.
  • Unutmamanız gereken bir diğer nokta ise, Lüsid rüyalar rüyacının tamamen her istediğini veren bir şey değildir, sadece rüyadaki bazı elementlere (yapılar, fiziğe, karakterler, hikayeler) görece daha tesirli olma fırsatı sunar.
  • Lüsid Rüya, sık sık kabus gören kişilere yardımcı olabilir. Kabusların en ürkütücü tarafı yarattıkları bir “gerçeklikle” rüya göreni oldukça korkutmalarıdır. Yani rüyacı gördüklerini gerçek sanıp daha da korkar. Ama daha önce bahsedildiği gibi, rüya farkındalığınızı geliştirirseniz, rüya içinde gördüğünüz ürkütücü şeylerin gerçek olmadığını anlar, onlarla daha iyi baş edebilir ve hatta kontrol bile edebilirsiniz.
  • Çok nadiren, yan etki olarak, Lüsid rüya sırasında uyku felci deneyimi yaşayabilirsiniz. Öncelikle Uyku felcini açıklayım; Aslında Uyku felci her akşam uyuduğumuzda başımıza gelen ve uyurken potansiyel zararları önlemek için bedenin kendi kendisini felç etmesi durumudur. Eğer uyuduktan sonra bedeninizi uyku felcine giremezse, uyur gezerlik dediğimiz şey olur ve bilinçsiz bir şekilde (uykuda iken) gerçek hayatın objeleriyle karşılaşıp büyük bir risk altına gireriz. Mesela çoğu kişi uyur gezerlik sırasında yüksek katlardan düşmüş, ya ölmüş yada ağır yaralanmıştır. Normalde Uyku felci sırasında beden tamamen paralize olurken, zihin kendi “gerçekliğinde” rüyalar dalar ve uyurken bu geçici felç durumunun farkına bile varmayız. Yalnız Lüsid rüyalar, rüya farkındalığımızı geliştirdiği için, nadiren de olsa uyku felci sırasında uyanmak, yada rüya görürken kıpırdayamamak gibi,  bu geçici felç durumunu bilinçli bir şekilde yaşayabiliriz (Hatta en kötü senaryo olarak, tam kabus görürken uyku felcini bilinçli olarak deneyimlemek, etrafımızda binbir ürkütücü mahluk varken kıpırdayamamak olabilir). Bu gibi durumlarda sakin olmak, bunu bir rüya olduğunu farkına varmak ve gerçekten uyanana kadar zihnimizi başka şeylerle oyalayıp rüyanın akışını geliştirmek gerekir.

İngilizce bilenler ve daha çok ayrıntı için; wikihow.com/Lucid-Dream. Ayrıca daha çok kaynak internette ve kitapçılarda ….

three_kings_1600

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s