Symon – Değişken bir macera

* Click the first picture to play Symon ! … Oynamak için ilk resme tıklayın … !

Symon, yatağında felçli şekilde yatan bir hastanın rüyalarında geçen ve fare kullanarak nesnelerle etkileşime girdiğimiz bir tür bulmaca tarzı macera oyunudur. Oyunu ilginç yapan ise her oyunda yeni tür bulmacalar türetilmesi ve belli bir sabit çözümü olmamasıdır.

Yani, her oyunda nesnelerin farklı kombinasyonlarıyla etkileşime girdiğimiz için bir oynadığımız oyun diğerine benzemiyor. Amaç ise Symon’nın kafasını anlayıp, hatıraları için parçaları toplamaya çalışmak. 3 önemli nesneyi toplayıp  başarıyla uyandığımız her hisli rüyadan sonra, hasta yatağımızın karşısında anılarımız canladıran bir  fotoğraf ödül olarak belirecek, …. bakınız, alttaki resimdeki en sağ alt foto. Ama isterseniz bundan sonrada oynamaya devam edip, bulmaca kombinasyonlarının keyfine bakabilirsiniz.

Oyun farklı ve esnek düşünmeyi teşvik ediyor. Özellikle oyun rüyada geçtiği için uygun mantık sınırlarının dışına çıkacak şekilde akıl yormalısınız. Mesela nesnelerin rengini yada duygusal durumunu badana boyası, masa lambası, serum yada lavabo musluğu … vb kullanarak değiştirmek gibi. Aslında tecrübe edip, Symon’daki rüya mantığını ve bağlantı sentezini bir kere çözebildikten sonra daha iyi anlayacaksınız. Ayrıca küçük bir püf noktası daha var oyunun, o da; her rüyada bulmacalar değişik kombinasyonlarda türetildiği için, bazı bulmacalarda parçalar şans eseri eksik olabiliyor. Bunu aşmak için, uyanıp başka bulmacaların türetildiği bir rüyaya tekrar dalmak gerekiyor, yani reset gibi :P. Bakalım Symon’a rüyalarında ne kadar yardımcı olabileceksiniz… İyi eğlenceler … ^_^

Symon is a point-and-click adventure game that takes place inside the dreams of a paralyzed patient. The puzzles are procedurally generated, so it can be replayed many times without boring.

There is not a single walkthrough, the key is understanding Symon’s mind. Each dream world is populated with characters and objects that represent his past; each time he returns to the dream state, the puzzles are different. Through exploration of the pensive and sentimental dreamscape, he rediscovers repressed memories and tries to reconcile his troubled past. After collecting 3 important memorial item and waking up every dream, a picture will be appeared in front of our patient’s bed, see upper picture; left-bottom.

The game requires the player to think differently, stepping out of the normal boundaries of conventional adventure game logic. Symon places a heavy emphasis on dream-logic, using memory and concepts of synesthesia to form the connections required to solve the puzzles. Such as, items color and their emotional modes can be changed using by desk lamp, serum or sink tap … etc. There is also a little tip of the game; as it is said before the puzzles are derived from different combinations randomly in every dream. So because of this, some dreams may have some missing puzzle pieces. To overcome this, you need to wake up and re-dive another dream with different puzzle combination, ;) …  ^_^ ………… See if you can help him through his dreams!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s