Cocoon: A New Education Building – Yeni Nesil bir Eğitim Binası

Ben Danks, Mark Ferguson, Adam Blaney, Aaron Jones;

How do you evolve an education system that is failing its pupils? Cocoon proposes to start a teaching revolution through architecture. Over the last two hundred years the UK has relied upon the same Bismarckian methods, taught within the same untailored spaces, to educate pupils. This old fashioned structure has failed to keep in step with massive changes to modern lifestyles. The emergence of the digital world has led to a cultural reform, allowing access to types and quantities of information that were previously unattainable. Currently, schools fail to harness these immense resources, restricting their teaching to the educator, textbook model.

The emergent learning network proposes a revolution in teaching techniques, utilizing a system of self organized education, based on the theories of Sugata Mitra, Sir Ken Robinson and Konrad Waschsmann. The network proposes a future without teachers or traditional class rooms. The pupils are part of constantly morphing groups of four or five and are set tasks to research using any available resources. The internet is provided along with a ‘granny cloud’ and other digital media. Studies show that group access to resources encourages emergent learning between the participants, and improves the ability of the pupil to retain knowledge. Exam results improve along with far greater levels of participation.

To cater for this new education method, Cocoon consists of a network of towers housing clusters of thousands of S.O.L.E.s (Self-Organised Learning Environments) in the city’s derelict industrial spine. The S.O.L.E.s will be mass manufactured in the empty dockyard and floated up the river to the site. Each S.O.L.E. is a generic space, housed on the exterior of the building, providing an ideal learning environment. A transparent skin allows sunlight to penetrate, whilst giving views over the ecology below, and natural ventilation occurs through a permeable skin. Each S.O.L.E. becomes personal when the pupil uses the interactive walls provided. Larger capacity pods and breakout spaces sit in the core of the building exposing the pupils to a wider social scene.

www.evolo.us/architecture-cocoon

Öğrencileri kötü yollara düşürmeden eğitim sisteminin nasıl geliştirebiliriz ? Cocoon projesini geliştirenler, bunun eğitim binalarını geliştirmekten geçtiğini düşünüyor. Son 2 yüzyıldan beri İngiltere’de ki eğitim ve öğretim binalarına Bismarckian metodu uygulanıyordu. Ama bu eski moda yöntem, yeni çağın getirdiği derin değişikliklere ayak uydurmakta başarısız oldu. Özellikle dijital teknolojideki hızlı değişimler, kültürel alanda yapılması gereken reformları zorunlu kılıyor. Şu anda okullar kendi kısıtlı eğitim yöntemleri ve kaynakları yüzünden, dijital dünyanın sunduğu bu sınırsız kaynaklar karşısında çok hantal kalıyor.

Bu projede ise; Sugata Mitra, Sir Ken Robinson ve Konrad Waschsmann’nın teorileri temel alınarak bir kendi kendine eğitim ve öğretim sistemi uygulayarak, eğitim tekniklerinde devrim yapmak amaçlanmış. Bu eğitim sisteminde, tek bir öğretmenin 20-30 kişiye laf geçirmeye çalıştığı, geleneksel sınıflar yok artık. Öğrenciler periyodik olarak değişen 4-5 kişilik gruplar içinde, kendilerine verilen ödevleri, ulaşabildikleri herhangi mevcut kaynakları kullanarak, yapmaya çalışacaklar. Kablosuz internet ve diğer dijital teknolojiler tüm binada mevcut olacak elbette. Çalışmalar gösteriyor ki, bu tip küçük grup aktiviteleri, öğrencinin bireysel yeteneklerini kavraması ve takım halinde çalışma yeteneklerinin gelişmesine yardımcı olarak, kendi kendine kişisel eğitime ve öğrenmeye daha sağlıklı bir şekilde teşfik ediyor. Böylece geleneksel eğitimde olduğu gibi öğrencinin kafasına zorla birşeyler kakmak değil, öğrencinin öğrenmek istediği şeyleri kendi kendisine öğrenmesi teşfik etmek amaç olur.

Bu tür devrimsel bir eğitim sistemini hayata geçirebilmek için, Cocoon projesi şehrin endüstriyel-metruk alanında yer alacak olan binlerce S.O.L.E’ler (Kendi-kendine Organize Öğrenme Ortamları) kümesini barındıracak bir bina tasarımı için Kule Ağı projesi geliştirmiş. Her bir S.O.L.E, binanın çevresine konuşlanmış olarak, öğrencinin ideal eğitim ve öğrenimi için kapsamlı bir alan sunar. Transparan yüzeyi ile gün ışığını ve geçirgen dokusu ile de doğal havalandırma sağlanır. S.O.L.E.’ler, öğrencinin interaktif duvarları kullandığı süre boyunca, kişisel olacak. Ayrıca öğretmenler gerektiğinde yada öğrencinin ihticacı doğrultusunda, bu S.O.L.E.’leri ziyaret edip, öğrenciye çalışmasında rehberlik yardımında bulunabilecek. Bundan başka, binadaki daha geniş kapasiteli bölmeler ve merkezdeki boşluklar, öğrencileri daha geniş sosyal bölümlere kanalize edebilecek. … İşin özü, dünyanın her yerinde hızla artan şehir nüfusu ve gelişen teknoloji içinde, Cocoon 21. yy’la uygun bir eğitim öğretim sistemi yaratmada yardımcı olabilir.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s